لمینت با وجود پوسیدگی دندان

لمینت با پوسیدگی دندان

محتوای جدول

پوشاندن پوسیدگی دندان با لمینت کاری درست یا غلط

آیا می‌توان به دنبال لمینت با پوسیدگی دندان بود؟ اگر از جمله افرادی هستید که به فکر استفاده از لمینت می‌باشید اما با نگاه کردن به دندان‌های پوسیده خود پشیمان می‌شوید در طول این مقاله از وب سایت دکتر حسین بهمنی با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که با وجود پوسیدگی دندان امکان انجام لمینت وجود دارد یا خیر!

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان به پوشش‌های سرامیکی گفته می‌شود که با استفاده از مواد مخصوص دندانپزشکی ساخته شده‌اند. این پوشش‌ها بر روی دندان‌های مشکل‌دار فرد نصب می‌شوند تا انواع مشکلات دندانی مانند لکه‌های زیاد، بدشکلی، فاصله زیاد بین دندان‌ها و شکستگی را برطرف کنند. بد نیست بدانید لمینت سرامیکی خاصیت درمانی ندارد و فقط جلوه زیبایی دارد.

لمینت دندان
لمینت دندان

مهمترین دلیل استفاده از لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان برای پوشش مشکلات دندان استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که لمینت دندان نمی‌تواند از پوسیده شدن جلوگیری کند. علاوه بر این برای دندان‌های پوسیده استفاده نمی‌شود. زیرا سرعت پوسیده شدن را افزایش می‌دهد. در نهایت می‌توان گفت از لمینت‌های سرامیکی برای مصارف زیبایی استفاده می‌شود.

لمینت با پوسیدگی دندان

یکی از باورهای غلط در مورد لمینت خواص درمانی آن است. بسیاری از افراد به فکر استفاده از لمینت روی دندان‌های پوسیده هستند. مراقب باشید این کار به سرعت پوسیده شدن را تشدید می‌کند.

آیا بعد از لمینت امکان پوسیدگی دندان وجود دارد؟

تا به اینجای مطلب متوجه شدید که لمینت با پوسیده شدن دندان امکان‌پذیر نیست. در واقع شما ابتدا باید پوسیدگی‌های دندانی خود را درمان کنید.در ادامه دلایل امکان پوسیدگی دندان بعد از لمینت را بیان می‌کنیم.

عدم رعایت بهداشت دهان

 بی‌توجهی به سلامت و بهداشت دهان و دندان باعث پوسیده شدن دندان می‌شود. برخی از افراد به دلیل داشتن دندان‌های زیبا دیگر سراغ سلامت دهان و دندان نمی‌روند. به همین دلیل دندان‌های زیر لمینت سریعتر پوسیده می‌شوند. بهترین راه برای افزایش طول عمر لمینت و جلوگیری از پوسیدگی دندان، رعایت بهداشت است.

انجام لمینت با پوسیدگی دندان

زمانی که دندان با وجود پوسیدگی لمینت می‌شود. پس از مدتی عفونی شده و علائم پوسیده شدن دندان مانند درد شدید ظاهر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل باید قبل از لمینت به درستی ترمیم شود.

داشتن بیماری لثه یا پس زمینه این بیماری

یکی دیگر از عواملی که در باعث پوسیدگی دندان بعد از لمینت می‌شود. ابتلا به بیماری لثه یا پس زمینه این بیماری است. زمانی که به این بیماری مبتلا شده‌اید و سراغ لمینت می‌روید، پوسیده شدن تنها مشکل شما نخواهد بود. توصیه می‌کنیم قبل از لمینت با یک دندانپزشک ماهر مشورت کنید تا بعد از لمینت دچار مشکل نشوید.

لمینت دندان و پوسیدگی
لمینت دندان و پوسیدگی

چگونه بفهمیم دندان‌هایمان پوسیده است؟

هنگامی که دندان‌های شما شروع به پوسیدگی می‌مند، مطمئناً به راحتی درد را احساس خواهید کرد. اما درد تنها نشانه پوسیدگی دندان نیست و از جمله این علائم می‌توان به درد شدید و مداوم، حساسیت به غذاهای سرد یا گرم، بروز لکه‌های زرد و خاکستری روی دندان‌ها، بوی بد دهان و وجود طعم ناخوشایند در دهان اشاره کرد.

آیا می‌توان از لمینت برای دندان‌های پر شده استفاده کرد؟

اگر قسمت زیادی از دندان‌های شما پر شده است، بهتر است به جای استفاده از روش لمینت، سراغ روش‌های دیگری مانند روکش بروید. اما اگر ترمیم دندان شما بسیار سطحی است، همچنان می‌توانید از لمینت استفاده کنید.

لمینت در چه شرایطی پوسیدگی را کاهش می‌دهد؟

لمینت سرامیکی روی دندان‌ها نصب می‌شود و هیچ فضایی از دندان را خالی نمی‌گذارد و به عنوان مانعی برای آسیب رساندن به اسیدهای دهان به دندان طبیعی عمل می‌کند. می‌تواند از این طریق پوسیده شدن را کاهش دهد.

سخن نهایی

لمینت با پوسیدگی دندان امکان‌پذیر نیست. در صورت نداشتن پوسیدگی یکی از روش‌های مناسب برای پوشش مشکلات است. لمینت دندان در شرایط مختلف باعث پوسیدگی دندان می‌شود، اما شما می‌توانید از این امر جلوگیری کنید. پوسیده شدن دندان لمینت شده معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بهداشت شخصی را رعایت نکرده یا به متخصص مراجعه نکرده باشد. کلیه خدمات لمینت، عصب‌کشی، پر کردن دندان و …‌ در کلینیک دکتر حسین بهمنی، بهترین دندانپزشک در تهران ارائه می‌شود. برای اخذ نوبت و برقراری ارتباط با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان