آیا ایمپلنت پوسیده می­ شود؟

آیا ایمپلنت پوسیده می­ شود؟

محتوای جدول

آیا ایمپلنت پوسیده می­‌شود؟ برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید

ایمپلنت پوسیده چیست؟ آیا ایمپلنت دندان پوسیده و خراب می­‌شود؟ چه عواملی باعث پوسیدگی ایمپلنت دندان می‌­شوند؟ برای مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه ایمپلنت پوسیده با ما در این مقاله از سایت دکتر حسین بهمنی متخصص ایمپلنت در شمال تهران این موضوع را بررسی کنیم.

ایمپلنت پوسیده

ایمپلنت دندان دارای جنسی بر پایه تیتانیوم و سرامیک است، به همین دلیل واژه­‌ای به نام ایمپلنت پوسیده وجود ندارد. در مقایسه میزان پوسیدگی دندان طبیعی و ایمپلنت باید گفت که ایمپلنت از دندان مقاوم­تر بوده و دچار پوسیدگی نمی­‌شود. این گفته بدان معنا نیست که ایمپلنت کاملا در برابر آسیب‌دیدگی ایمن است.

اعمال و عادات آسیب‌زا به ایمپلنت دندان

ایمپلنت با وجود مقاو­م‌تر بودن همچون دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد. در این قسمت مواردی که باید رعایت شوند تا کاشت موفق باشد را توضیح می‌­دهیم:

بی‌توجهی به رعایت بهداشت دهان و دندان

از عواملی که موجب پوسیدگی دندان­‌ها می­‌شود بی‌توجهی فرد به بهداشت دهان و دندان است. نتیجه آن ایجاد مشکل در ایمپلنت است که دندانپزشک مجبور می­‌شود ایمپلنت را عوض کند. اگر می­‌خواهید ایمپلنت انجام شده کارایی لازم را برای شما داشته باشد بعد از هر وعده غذایی یا دو بار در روز حتما با یک مسواک نرم دندان­‌های خود را تمیز کنید.

سیگار

چنانچه برای کاشت ایمپلنت به دندانپزشک مراجعه کرده باشید خواهید دید که حتما در خصوص استعمال سیگار از شما سوال پرسیده می­‌شود. دلیل این امر به خاطر تاثیر بدی است که مصرف سیگار در ایمپلنت دارد. تحقیقات نشان داده که کشیدن سیگار 20 درصد احتمال شکست ایمپلنت را بالا می‌برد. اگر بلافاصله بعد از کاشت اقدام به سیگار کشیدن کنید درد بیشتری نسبت به سایرین در ناحیه کاشت احساس می­‌کنید. روند بهبود نیز به تعویق می‌­افتد.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

عدم کنترل دیابت

اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و قصد کاشت ایمپلنت را دارید ابتدا سعی کنید که بیماری خود را با استفاده از دارو، تمرینات ورزشی و رژیم غذایی کنترل کنید تا پس از کاشت مشکلی برایتان ایجاد نشود. طبق تحقیقات قند خون کنترل نشده با مشکلاتی که ایجاد می­‌کند موجب می­‌شود که استخوان پایه ایمپلنت تحلیل رود و ایمپلنت آسیب ببیند.

عدم استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان تاثیر مستقیم در سالم نگه ­داشتن ایمپلنت دندان دارد. به این صورت که نخ دندان پلاک­‌هایی که بین دندان­‌ها ایجاد شده و با مسواک زدن از بین نمی‌­روند را پاک می‌کند. در نتیجه باکتری در آن محل رشد نمی‌­کند و عفونت لثه اتفاق نمی‌­افتد و کاشت ایمپلنت موفق خواهد بود.

مراجعه نامنظم به دندانپزشک

هر 6 ماه پلاک‌­هایی بر روی دندان­‌ها جمع می­‌شوند که نیازمند پاکسازی حرفه­‌ای توسط دندانپزشک دارند. در نتیجه باید به طور مرتب هر 6 ماه به دندانپزشک برای شستشوی حرفه‌­ای مراجعه کنید.

نشانه­‌های خرابی ایمپلنت دندان

نشانه­‌های خرابی ایمپلنت چه در مدت زمان کوتاه و چه طولانی مشترک هستند. مواردی نظیر درد شدید، شل شدن و حتی جابه‌جا شدن پایه ایمپلنت، تحلیل استخوان فک، تحلیل لثه اطراف دندان ایمپلنت می‌شود.

راه‌های جلوگیری از خرابی ایمپلنت دندان

برای این که از آسیب‌دیدگی ایمپلنت پیشگیری کنید بهتر است که به طور منظم هر6 ماه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. سعی کنید از رژیم غذایی سالم استفاده کنید یعنی مصرف مواد غذایی مانند ماهی، شیر و تخم مرغ که به سلامت لثه و استخوان فک کمک می­‌کنند را فراموش نکنید. از جویدن اشیا سفت مثل پلاستیک یا فلز خودداری کنید. استفاده مرتب از نخ دندان،مسواک نرم و دهانشویه‌­های ضد باکتری را اصلا فراموش نکنید.

نتیجه گیری

با توجه به حساسیت ایمپلنت دندان توصیه می­‌شود که تحت نظر متخصص حاذق این درمان را انجام دهید. همچنین تمام نکات لازم در رابطه با پیشگیری و اقدامات قبل و بعد کاشت را انجام دهید. در این راستا به کلینیک دندانپزشکی خوب در شمال تهران زیرنظر دکتر حسین بهمنی مراجعه کنید. برای دریافت نوبتت با شماره‌های موجود  در سایت تماس بگیرید. همچنین جهت دیدن نمونه کارهای دکتر بهمنی به قسمت نمونه کارهای لمینت و کامپوزیت مراجعه نمایید تا با اطمینان کامل متخصص خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان