ایمپلنت با دیابت امکان دارد؟

ایمپلنت با دیابت را در کلینیک دکتر بهمنی تجربه کنید

بعضی از افراد گمان می‌کنند که ایمپلنت برای بیماران دیابتی قابل انجام نیست. لازم به ذکر است افرادی که مبتلا به دیابت هستند و قند خون آن‌ها به خوبی کنترل می‌شود شانس موفقیت درمان ایمپلنت آن‌ها با افراد عادی برابر است. سلامت دندان‌ها یکی از مواردی است که برای بسیاری از ما اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا علاوه بر سلامت فیزیکی، نقش مهمی در زیبایی و حفظ اعتماد به نفس افراد دارد.

از پرسش‌ها و نگرانی‌های افراد مبتلا به دیابت در راستای مراقبت‌های دهان و دندان این است که اگر نیاز به اعمال جراحی و درمان‌هایی نظیر ایمپلنت در آن‌ها وجود داشته باشد، با وجود عوارض این بیماری می‌توانند درمان ایمپلنت را انجام دهند؟ همچنین در صورت انجام ایمپلنت درصد موفقیت این عمل نسبت به افراد عادی چگونه می‌باشد. با این تفاسیر افراد دیابتی با وجود چنین مشکلاتی میلی به انجام درمان مشکلات دهان و دندان ندارند. همین امر موجب شده تا در دراز مدت به مشکل برخورد کنند.

اما آیا واقعا ابتلا به دیابت نقشی در درمان ایمپلنت دارد؟ و اگر دارد، آیا راه حلی برای آن وجود دارد؟ در این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی با ما همراه باشید.

مراقبت‌های یک فرد دیابتی در برابر کاشت ایمپلنت دندانی

فردی که دچار دیابت است باید برای کاشت ایمپلنت دندان یکسری مراقبت‌ها را انجام دهد. این مراقبت‌ها عبارتند از:

• کنترل کردن دیابت خود: در زمینه رژیم غذایی و ورزش از پزشک خود مشاوره بگیرید. همچنین تمامی داروهای تجویز شده خود را مصرف کنید.
  • به بهداشت دهان و دندان خود پایبند باشید: در نظر داشته باشید که افراد دیابتی بیشتر در معرض مشکلات بهداشت دهان و دندان از قبیل بیماری لثه، پوسیدگی دندان و خشکی دهان قرار می‌گیرند. برای پیشگیری و حفظ سلامت دهان الزامی است که روزانه دوبار مسواک بزنید و همچنین یکبار نخ دندان بکشید.
  • تحت درمان بیماری‌های لثه قرار بگیرید: لازم به ذکر است که اگر شما به بیماری لثه مبتلا هستید بهتر است که هرچه سریع‌تر و قبل از جدی شدن آن اقدام به معالجه آن توسط دندانپزشک کنید. با این کار شما درصد پذیرش درمان ایمپلنت دندان را افزایش خواهید داد.
  • به طور منظم در معاینات دندانپزشکی شرکت کنید: این معاینات پزشکی برای همه بیماران الزامی و مهم هستند به خصوص برای افراد دیابتی که دارای مشکلات دهان و دندان می‌باشند.
  • دوری از سیگار و الکل: در نظر داشته باشید که بیماران دیابتی به هیچ عنوان نباید الکل و سیگار مصرف کنند. استفاده از سیگار و الکل موجب خشکی دهان می‌شوند و همین امر موجب عفونت و پوسیدگی دهان و دندان خواهد شد.
  • استفاده کردن از رژیم غذایی تخصصی و ورزش کردن
ایمپلنت با دیابت

دلیل شکست ایمپلنت بیماران دیابتی چیست؟

عفونت لثه یکی از اصلی‌ترین دلایل شکسته شدن ایمپلنت بیماران دیابتی است. بیماری لثه یکی از دشمنان خاموشی است که در افراد دیابتی پس از کاشت ایمپلنت خودش را نشان می‌دهد. در مراحل ابتدایی احتمال بروز بیماری‌های لثه در این افراد پس از کاشت ایمپلنت بسیار بالا می‌باشد. این امر موجب تحلیل استخوان فک و در نهایت لق شدن پایه می‌شود. افراد دیابتی که علائم بیماری لثه را دارند نمی‌توانند کاشت انجام دهند. زیرا بیماری لثه به همراه بیماری دیابت می‌تواند عفونت پس از عمل جراحی را افزایش دهد.

دیابت یک سندروم پیچیده است که می‌تواند مشکلات بسیاری برای دهان و دندان بیمار ایجاد کند. در بیماران دیابتی احتمال بروز تورم و التهاب لثه، عفونت، بیماری پریودنتال و مشکلات دیگر بسیار زیاد است. بهبود زخم در بیماران دیابتی پس از عمل جراحی بسیار کند انجام می‌گیرد و بافت‌ها به خوبی جوش نمی‌خورند.

نتیجه‌گیری

در صورتی که به دیابت مبتلا هستید و قصد انجام ایمپلنت را دارید نگران نباشید. امروزه با پیشرفت علم در حیطه دندانپزشکی به راحتی ایمپلنت با دیابت امکان‌پذیر است. در این راستا کلینیک تخصصی دندانپزشکی شمال تهران آماده ارایه کلیه خدمات ایمپلنت و زیبایی دندان است. در این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی شما را با موضوع ایمپلنت دندان به همراه دیابت آشنا نمودیم. برای دریافت نوبت با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.