روکش چه فرقی با ونیر دارد؟

تفاوت روکش با ونیر

محتوای جدول

روکش یا ونیر؟ برای زیبایی دندان‌های خود با ما همراه باشید.

امروزه افراد زیادی به دندانپزشکی‌ها مراجعه می‌کنند که شاید بتوان گفت درصد زیادی از آن‌ها برای موضوعات مختلفی به جز درد دندان، عصب‌کشی و … است. در حال حاضر موضوعاتی چون روکش دندان و ونیر دندان که جنبه زیبایی دارند از متداول‌ترین موضوعات در حوزه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی محسوب می‌شوند. احتمالاً دو واژه روکش و ونیر دندان را شنیده باشید اما از تفاوت‌های این دو آگاهی نداشته باشید. در این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی به بررسی این سؤال که روکش چه فرقی با ونیر دارد، پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید.
روکش دندان چیست؟
به روشی که در آن، دندان‌ها بازسازی و تراشید شده و به استحکام آن‌ها افزوده می‌شود، روکش دندان یا Dental Crowns می‌گویند. روکش‌های دندانی را از مواد گوناگونی چون طلا، سرامیک، ترکیبی از فلز و سرامیک و … می‌سازند تا متخصصان دندانپزشکی با استفاده از این روکش‌ها بتوانند به بازسازی تاج دندان و همچنین ترمیم پوسیدگی دندان‌ها، شکستگی‌ها و سایر مشکلات این‌ چنینی بپردازند.

روکش دندان
روکش دندان

کاربردهای روکش دندان را بهتر بشناسیم
مهم‌ترین کاربرد روکش دندان را می‌توان در بازسازی بافت دندان عنوان کرد. در حقیقت از روکش‌های دندانی به‌منظور حفظ کارایی، ظاهر و استحکام دندان استفاده می‌شود. حتماً واژه عصب‌کشی را در دندانپزشکی شنیده‌اید، استفاده از روکش‌های درمانی پس از عملیات درمان ریشه دندان یا همان عصب‌کشی تعریف‌ شده است. به دلایلی چون، عدم وجود نسج کافی به‌ منظور پرکردن دندان و جلوگیری از شکستن دندان هنگام جویدن غذا از جمله مواردی است که از روکش دندان استفاده می‌شود.
آشنایی با ونیر دندان
از جمله کارهای دیگری که در دندانپزشکی طرفداران زیادی دارد، ونیر دندان یا Dental Veneers است. از ونیر بیشتر برای زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شود. در حقیقت ونیرها پوسته‌های نازک و همرنگ با دندان‌ها بوده که برای رفع کردن عیوب ظاهری دندان‌ها و بهبود زیبایی آن‌ها، به سطح جلویی دندان‌ها وصل می‌شوند. ونیرها در انواع مختلف وجود دارند اما دو نوع از مهم‌ترین آن‌ها که استفاده بیشتری دارند، ونیر کامپوزیت و ونیر پرسلن می‌باشند. همان‌طور که ‌می‌دانید، ونیر و کامپوزیت دندان از طرفداران زیادی برخوردار هستند، لذا افراد علاقه‌مند می‌توانند برای بهترین کامپوزیت دندان در زعفرانیه به معتبرترین کلینیک مراجعه کنند.
ونیر دندان و کاربرد آن
استفاده از ونیر به‌ منظور اهداف خاصی صورت می‌گیرد. در حقیقت این روش از کاربردهای متعددی برخوردار است که در این بخش به این کاربردها پرداخته خواهد شد. از بین رفتن فاصله در بین دندان‌ها یکی از مهم‌ترین کاربردها است. بعضی از دندان‌ها تغییر رنگ یافته و برای همیشه بدرنگ می‌شوند، برای حل چنین مشکلی، استفاده از ونیر دندان توصیه می‌شود. بعضی از افراد از اینکه دارای دندان‌های کوتاه بوده، ناراحت هستند، روشی مناسب برای بلند کردن اندازه دندان‌ها محسوب می‌شود. از بین بردن لکه‌های به‌ وجود‌ آمده در دندان و ترک‌خوردگی آن‌ها، با استفاده از روش ونیر امکان‌پذیر است. در کامپوزیت دندان از برندهای مختلفی استفاده می‌شود، یکی از این برندها، کامپوزیت دندان آلمانی می‌باشد.

"<yoastmark

ونیر دندان چه فرقی با روکش دارد؟
ونیر و روکش دندان دارای تفاوت‌هایی به شرح زیر هستند:
زیبایی

استفاده از ونیر فقط جنبه زیبایی و رفع عیوب ظاهری دندان‌ها را دارد اما استفاده از روکش، علاوه بر زیبایی، برای ترمیم هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محل اتصال
محل اتصال روکش دندان با بافت طبیعی دندان قابل ‌تشخیص است اما محل اتصال ونیر با خط لثه قابل تشخیص نیست.

تغییر رنگ دندان
روکش‌های دندانی تغییر رنگ دندان را به ‌طور کامل پوشش می‌دهند اما ونیرها این کار را انجام نمی‌دهند.

مقاومت
مقاومت روکش‌ها در مقایسه با ونیرها بیشتر بوده و افرادی که از روکش استفاده می‌کنند به‌راحتی می‌توانند هر نوع غذایی را استفاده‌ کنند.

قیمت
قیمت روکش‌های دندانی بیشتر از بعضی از ونیرها مانند ونیر کامپوزیت است.

نتیجه‌گیری
همان‌طور که می‌دانید، استفاده از روش‌های روکش دندان و ونیر در حال گسترش است. به دلیل آنکه این دو روش جزء روش‌های ترمیمی و زیبایی محسوب می‌شوند لذا مراجعه کردن به متخصصان زبردست از ضروریات انجام این کار است. اگر قصد انجام فرآیندهای ترمیمی و زیبایی را بر روی دندان‌های خود دارید، به کلینیک تخصصی دکتر حسین بهمنی مراجعه نمایید. این کلینیک با برخوردار بودن از کادری مجرب، فرآیند روکش دندان را با بهترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان برای افراد انجام می‌دهد. با مراجعه به این کلینیک می‌توانید به ترمیم و بازسازی دندان‌های خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان