مقایسه ایمپلنت و دندان طبیعی

مقایسه ایمپلنت و دندان طبیعی

محتوای جدول

ایمپلنت با دندان طبیعی چه تفاوتی دارد؟

دندان طبیعی چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با ایمپلنت دندان دارد؟ شاید شما نیز به دلایل مختلف یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید و تصمیم داشته باشید ایمپلنت دندان انجام دهید. سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که آیا ایمپلنت همانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کند؟ پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت پاسخ این سوال این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی را از دست ندهید.

ایمپلنت و دندان طبیعی

دندان طبیعی طی مراحل زندگی ممکن است به دلایل متعددی از دست برود. تنها راه جایگزینی این دندان‌ها، انجام ایمپلنت است. زیرا ایمپلنت تنها روشی است که زیبایی و عملکردی مشابه با دندان‌های طبیعی دارد و به عنوان بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته، شناخته می‌شود. شباهت بسیار زیاد دندان کاشته شده با دندان‌های اصلی باعث می‌شود بعد از درمان هیچ تفاوتی بین ایمپلنت و دندان‌های اصلی احساس نشود.

شباهت ایمپلنت با دندان طبیعی

دندان طبیعی از دست رفته را با ایمپلنت می‌توان جایگزین کرد. دلایل متعددی برای برتری این روش جایگزینی دندان وجود دارد. به طور کلی می‌توان شباهت دندان‌های طبیعی و ایمپلنت را در موارد زیر بررسی کرد:

وجود تاج مشابه تاج دندان‌های طبیعی

جنس تاج دندانی ایمپلنت، سرامیک است که معمولا متناسب با شرایط صافی و رنگ مینای دندان هر بیمار به صورت خاص، تهیه می‌شود. از آنجایی که سرامیک شفافیتی مشابه دندان اصلی دارد، به همین علت تاج ایمپلنت نیز ظاهری کاملا مشابه تاج دندان‌های طبیعی خواهد داشت.

ثبات ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار می‌گیرد، به همین دلیل در جای خود ثابت می‌ماند. این یکی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت به شمار می‌آید. در صورتی که دندان مصنوعی جایگاه ثابتی ندارد و در هر موقعیتی از جمله هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن ممکن است از دهان خارج شود.

"

عملکرد مشابه ایمپلنت و دندان طبیعی

ایمپلنت دندان تنها روش درمانی است که پایه آن در استخوان فک جای می‌گیرد و بافت لثه به دور آن رشد می‌کند. بنابراین از استحکام و ثبات بسیار بالایی برخوردار است و همین امر سبب ایجاد عملکردی کاملا مشابه دندان اصلی برای فرد می‌شود‌.

تفاوت‌های ایمپلنت دندان با دندان طبیعی

دندان طبیعی در کنار تمامی شباهت‌هایی که با ایمپلنت دارد، دارای تفاوت‌هایی نیز است. البته با اطمینان می‌توان گفت برتری ایمپلنت بیشتر از دندان‌های طبیعی است. در زیر به بررسی برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های دندان‌های طبیعی و ایمپلنت می‌پردازیم:

  • جنس ایمپلنت تیتانیوم است که به عنوان سخت‌ترین عنصر روی کره زمین شناخته می‌شود. به همین دلیل ایمپلنت استحکام بیشتری نسبت به دندان اصلی دارد. این پایه تیتانیومی به خوبی با استخوان فک جوش می‌خورد و با بدن سازگار می‌شود.
  • دلایل متعددی از جمله مصرف بیش از اندازه شیرینی، مواد قندی و باکتری‌های موجود در دهان سبب تولید اسید در دهان می‌شوند و همین امر سبب پوسیدگی دندان‌های طبیعی می‌شود. اما پایه تیتانیومی ایمپلنت در مقابل اسید بسیار مقاوم و نفوذناپذیر است و به همین علت از پوسیدگی در امان خواهد بود.
  • اباتمنت و پست‌های ایمپلنت از مقاومت بالاتری نسبت به دندان‌های طبیعی برخوردار هستند. در صورت ضربه و آسیب به ایمپلنت دندان، تاج دندان آسیب می‌بیند و پایه ایمپلنت به دلیل مقاومت بالای آن در مقابل ضربه، آسیب نخواهد دید.
  • دندان طبیعی عروق و اعصاب دارد، در حالی که ایمپلنت هیچ‌گونه عصب و عروقی ندارد.
  • بعد از کاشت ایمپلنت دندان، پایه تیتانیومی آن به خوبی با استخوان فک جوش می‌خورد و بخشی از آن می شود. در صورتی که دندان‌های اصلی به وسیله لیگامان پریودنتال به استخوان آلوئول متصل می‌شود و در واقع از یک طرف به دندان و از طرف دیگر به استخوان متصل است.

نتیجه گیری

دندان طبیعی نعمتی است که ممکن است به علل مختلف از دست برود. اگر شما نیز قصد انجام ایمپلنت دندانی و جایگزینی دندان‌های از دست رفته خود را دارید، می‌توانید با انجام ایمپلنت در شمال تهران توسط بهترین متخصص دندانپزشکی، دکتر بهمنی، صاحب دندان‌هایی به زیبایی و کیفیت دندان‌های طبیعی خود شوید.

دکتر حسین بهمنی بهترین متخصص دندانپزشکی زیباترین و باکیفیت‌ترین ایمپلنت دندانی را برای شما انجام می‌دهد و زیبایی را مجددا به لبخند شما برمی‌گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان