کامپوزیت لیرینگ چیست؟

کامپوزیت لیرینگ

محتوای جدول

با کامپوزیت لیرینگ دندان‌هایی زیبا داشته باشید

بیشترین دغدغه افرادی که برای کارهای زیبایی مانند لمینت و کامپوزیت به دندانپزشکی مراجعه می­‌کنند این است که ظاهر و اندازه دندان­‌هایشان بعد از انجام درمان غیرطبیعی و مصنوعی به نظر نرسند. درباره این موضوع تکنیکی که دندانپزشک استفاده می­‌کند بسیار اهمیت دارد. یکی از روش­‌های محبوب در زمینه انتخاب رنگ کامپوزیت دندان، تکنیک کامپوزیت لیرینگ است. با استفاده از این روش می­‌توان درمان کامپوزیت را بسیار طبیعی انجام داد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی بیشتر با این روش و مقایسه آن با دیگر روش‌­ها آشنا خواهیم شد.

کامپوزیت لیرینگ

کامپوزیت لیرینگ یکی از مناسب‌ترین و جدیدترین شیوه‌ها برای تعیین رنگ کامپوزیت است. در این روش رنگ به صورت لایه به لایه مانند سایه­‌های رنگ واقعی دندان­‌ها روی کامپوزیت قرار می‌گیرد. دندان­‌های واقعی از سایه­‌های رنگی مختلفی تشکیل شده است. لبه­‌های دندان براق و سفیدتر هستند و هرچه به سمت لثه‌­ها می‌رویم رنگ دندان‌­ها زردتر و کدرتر می­‌شوند. البته ممکن است که دندان طبیعی افراد به دلیل سایش به مرور زمان حالت درخشندگی و براق بودن خود را از دست داده باشد.

اگر شما کامپوزیتی که به صورت لایه به لایه و با سایه­‌های رنگی مختلف ببینید شاید طبیعی به نظر نرسد. اما هنگامی که این کامپوزیت روی دندان­‌ها قرار بگیرد آن موقع متوجه خواهید شد که کاملا طبیعی است. گاهی اوقات برخی از افراد تصور می­‌کنند که رنگ سفید یکسان برای کامپوزیت مناسب است. اما بهتر است بدانید که این مدل کامپوزیت­‌ها تنها در تبلیغات زیبا به نظر می­‌رسند. اگر شما از کامپوزیت ساده برای دندان­‌هایتان استفاده کنید نه تنها زیبا نخواهید شد بلکه دندان­‌هایی بسیار مصنوعی خواهید داشت و احساس رضایت نخواهید کرد.

زیبایی و سفیدی کامپوزیت
زیبایی و سفیدی کامپوزیت

انتخاب رنگ کامپوزیت

انتخاب رنگ کامپوزیت یکی از موارد مهم در این روش درمانی محسوب می­‌شود. روش کامپوزیت لیرینگ نیز در راستای به وجود آمدن رنگ طبیعی کامپوزیت به وجود آمده است. هنگام انتخاب رنگ باید چند نکته را در نظر بگیرید که در این جا به آن­‌ها اشاره می­‌کنیم:

توجه به رنگ پوست فرد

اگر شما رنگ پوست تیره­ای دارید باید از درجه­‌های طبیعی­‌تر رنگ استفاده نمایید. کنتراست بیشتر باعث درخشان دیده شدن کامپوزیت می­‌شود. بنابراین سعی کنید از سایه­‌های طبیعی به جای رنگ­‌های درخشان استفاده کنید. اما اگر رنگ پوست روشنی دارید می­‌توانید از کامپوزیت‌های سفید روشن و درخشان استفاده کنید. زیرا بین رنگ پوست و رنگ دندان کنتراست زیادی ایجاد نمی‌­شود.

توجه به سفیدی چشم فرد

سفیدی چشم یکی دیگر از معیارها در انتخاب رنگ کامپوزیت است. اگر کامپوزیت شما از سفیدی چشم‌هایتان سفیدتر باشد کامپوزیت حالت مصنوعی می‌گیرد و غیرطبیعی به نظر می­‌رسد. سفیدی چشم یکی از نزدیک‌­ترین روش‌ها برای تعیین رنگ کامپوزیت به شمار می­‌رود.

توجه به رنگ دندان­‌های کناری

اگر رنگ کامپوزیت با رنگ دندان‌های کناری شبیه نباشد، یک ناهماهنگی در رنگ دندان‌ها به وجود می‌­آید. این ناهماهنگی می‌­تواند موجب نازیبایی و غیرطبیعی شدن دندان­‌ها شود.

استفاده از روش لیرینگ

این روش به روزترین روش برای تغییر رنگ کامپوزیت است. انتخاب رنگ در کامپوزیت لیرینگ به صورت لایه به لایه انجام می­‌شود تا بتوان کامپوزیت را مشابه دندان‌­های طبیعی ایجاد کرد. در این روش کامپوزیتی با رنگی کاملا طبیعی مانند دندان­‌های طبیعی به وجود می‌­آید. همانطور که می‌­دانید دندان­‌های افراد سایه‌­های رنگی مختلفی دارند که در این روش می‌توان این سایه­‌ها را در کامپوزیت ایجاد کرد. شما می­‌توانید رنگ سفید را انتخاب کرده و با استفاده از این تکنیک به آن ظاهری طبیعی بدهید. با وجود اینکه این روش هزینه­ بیشتری را نسبت به تکنیک کامپوزیت ساده برای شما در برمی‌گیرد، استفاده از این روش بسیار توصیه می­‌شود.

نتیجه گیری

برخی از افراد به صورت ژنتیکی، حوادث یا عادات بد غذایی، دندان­‌هایشان دچار آسیب شده است. برخی از این مشکلات به وسیله کامپوزیت کاملا رفع می­‌شوند و نیاز به جراحی­‌های سخت ندارند. هنگامی که افراد به کاپوزیت نیاز دارند ممکن است با یک تصمیم اشتباه و انتخاب دندانپزشک بی‌تجربه خیلی زود از انتخاب خود پشیمان شوند.

دکتر حسین بهمنی یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص و مجرب در زمینه کامپوزیت دندان است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی شمال تهران داشتن دندان­‌هایی زیبا را با استفاده از روش کامپوزیت لیرینگ تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان