بعد ایمپلنت دندان چه دارویی مصرف کنیم

بعد ایمپلنت دندان چه دارویی مصرف کنیم

محتوای جدول

بعد ایمپلنت دندان چه دارویی مصرف کنیم؟ با ما همراه باشید

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت یک جایگزین عالی برای ریشه دندان‌های خراب است. این قطعه به عنوان یک پایه برای دندان عمل می‌کند و از جنس تیتانیوم هستند. داخل استخوان فک قرار می‌گیرند و شکل آن شبیه یک میله باریک است. بعد از اینکه داخل فک گذاشته شدند نیاز به نگهداری و مراقبت دارند‌. در ادامه با ما در سایت دکتر حسین بهمنی همراه باشید تا در مورد داروهای بعد ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان

بعد از کاشت ایمپلنت دندان رعایت چند نکته برای افزایش کارایی و ماندگاری ایمپلنت ضروری است.‌

  •  دو روز اول بعد از جراحی لازم است بیشترین حفظ و نگهداری را داشته باشید. به دلیل اینکه در 48 ساعت اولیه بعد از کاشت ایمپلنت بیشترین میزان علائم و حساسیت‌ها بروز می‌کنند.
  •  تا یک ساعت بعد از جراحی گاز موجود در دهان و روی دندان را جا به جا نکنید. زیرا جابجایی آن احتمال خونریزی و درد را افزایش می‌دهد. در صورت قطع نشدن خونریزی هر نیم ساعت یکبار گاز استریل روی دندان را عوض کنید.‌ در اولین روزهای بعد از کاشت ایمپلنت تورم و خونریزی طبیعی است و بعد از دو هفته بهبود می‌یابد.‌
  • استراحت داشتن و صحبت نکردن باعث سرعت بخشیدن به روند بهبودی می‌شود‌.
  • برای تغییر حالت خود از نشسته به ایستاده یا برعکس حتما مکث کنید.
  •  می‌توانید برای کم‌تر شدن درد و تورم از یک کیسه یخ استفاده کنید.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از مسواک نرم از عفونت جلوگیری می‌کند.
  • ‌ استفاده از آب نمک به کاهش تورم و درد کمک می‌کند. همچنین مانع از ایجاد عفونت می‌شود.
  • سیگار و نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.
  •  استفاده از دهانشویه برای کم‌تر شدن بوی بد دهان و جلوگیری از عفونت الزامی است.
  •  بعد از کاشت ایمپلنت مواد غذایی نرم مانند پنیر، تخم مرغ، ژله، ماکارونی، پوره سیب زمینی و … مصرف کنید.
ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت چه دارویی مصرف کنیم؟

 مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک بعد این درمان باعث کاهش درد و تورم می‌شوند‌. داروهایی مانند ایبوپروفن، ویکودین، نورکو و … توسط دندانپزشک تجویز می‌شوند. این داروها مسکن هستند و به کاهش درد کمک زیادی می‌کنند. استفاده از آنتی بیوتیک‌ها از ورود عفونت و میکروب به دهان جلوگیری می‌کند.‌ بعد از ایمپلنت دندان مصرف داروهای ضدافسردگی ممکن است این جراحی را با شکست مواجه کند. داروهایی نظیر پاروکستین و فلوکستین رشد استخوان فک و قطعه ایمپلنت کار گذاشته شده در دهان را مختل می‌کند.

افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند مانند افراد سیگاری، سالخوردگان، افرادی که دیابت دارند و اشخاص با اضافه وزن بالا بیشتر از بقیه در معرض عفونت بعد از کاشت ایمپلنت قرار دارند. بهتر است مصرف مسکن‌ها را 5 تا 7 روز بعد از جراحی ادامه دهید.‌ مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها باعث ایجاد مشکلات گوارشی از جمله اسهال می‌شود. 3تا 6 ماه زمان لازم است تا بیمار کاملا بهبود پیدا کند.

بعد از ایمپلنت چه زمانی باید مسکن مصرف کنیم؟

بعد از کاشت ایمپلنت و با از بین رفتن اثر داروهای بیهوشی، ممکن است دچار درد شدید شوید. بهتر است بلافاصله بعد از اینکه اثر داروهای بیهوشی از بین رفت، مصرف داروهای مسکن را شروع کنید. تا دو روز بعد از جراحی حتما مسکن مصرف کنید. به طور معمول تا زمان کاهش کامل درد که دو هفته زمان می‌برد بهتر است مسکن را قطع نکنید. بعد از گذشت چند روز از جراحی، درد و تورم کم‌تر می‌شود. در صورت ادامه داشتن و افزایش درد حتما به متخصص مراجعه کنید.‌

نتیجه گیری

امروزه استفاده از ایمپلنت دندان بسیار فراگیر شدن است. ایمپلنت بهترین جایگزین برای ریشه دندان است. بعد از انجام این جراحی نیاز است چند نکته مراقبتی را رعایت کنید. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به مصرف داروهای خاص بعد از ایمپلنت اشاره کرد.‌ این داروها به کاهش تورم و درد و خونریزی کمک می‌کنند. 48 ساعت اولیه بعد از ایمپلنت بسیار حساس است، در این مدت حتما باید طبق اصول مراقبتی عمل کنید تا دچار مشکل نشوید. دکتر حسین بهمنی یکی از دندانپزشکان با تجربه در این زمینه هستند که می‌توانید برای این درمان به کلینیک ایمپلنت در فرمانیه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان