مركز ايمپلنت در شمال تهران

محتوای جدول

ايمپلنت يكی از بهترين روش ها برای جايگزين كردن دندانی است كه كشيده يا از دست داده ايم. سوالات زيادی پيرامون ايمپلنت مطرح است كه در مقالات قبلی توضيحاتی پيرامون بعضی ابهامات مطرح شد لذا برای تكيمل تر شدن بحث در اين يادداشت در مورد زمان مناسب برای كاشت ايمپلنت بحث می كنيم. در واقع در اين مقاله می خواهيم به اين پرسش جواب بدهيم كه آيا بلافاصله بعد از كشيدن دندان بايد به كاشت ايمپلنت اقدام كرد يا اينكه حتی چندسال بعد از كشيدن دندان هم می توان از ايمپلنت جهت پر كردن جای خالی دندان استفاده كرد؟

زمان مناسب كاشت ايمپلنت

همان طور كه مستحضر هستيد هر فعاليتی در حوزه پزشكی و دندانپزشكی نياز به شرايط خاصی دارد و حتما بايد موارد مختلفی بررسی شود كه ايمپلنت هم از اين قاعده مستثنی نيست. قبل از انجام ايمپلنت بايد چهار موضوع مورد بررسی قرار گيرد كه شامل :

  • شيوه كشيده شدن دندان
  • ويژگی های فضای خالی ناشی از كشيده شدن دندان
  • سنجش تراكم استخوان در قسمتی كه می خواهيم كار ايمپلنت را انجام دهيم
  • سلامت عمومی فرد

بعد از بررسی اين موارد اگر دندان با روش درست و مناسبی كشيده شده باشد و جای خالی دندان كشيده شده هم مشكل خاصی نداشته باشد از طرفی وضعيت عمومی فرد هم مساعد باشد متخصص اقدام به كاشت ايمپلنت دندان می كند. اما اگر مشكلی وجود داشته باشد تا زمان برطرف شدن مشكل نمی توان به كاشت ايمپلنت اقدام كرد.

در خصوص زمان هم درست از لحظه ای كه دندان كشيده می شود می توان اقدام به ايمپلنت كرد علاوه بر اين اگر زمان زيادی مثلا يک سال هم از كشيده شدن دندان گذشته باشد باز هم می توان عمل ايمپلنت را انجام داد اما بايد خاطر نشان كرد كه ايمپلنت در هر زمانی دارای قاعده يكسانی نيست و وابسته به اينكه چه مدت بعد از كشيدن دندان اقدام به ايمپلنت می كنيد شرايط متفاوت است.

بهترين زمان برای ايمپلنت دندان 2 تا 4 ماه بعد از كشيده شدن دندان است چرا كه در اين مدت استخوان فک، لثه و وضعيت كلی دهان و دندان تا حد زيادی بهبود می يابد. علاوه بر اين متخصصان بر اين باوراند كه در بازه زمانی 2 تا 4 ماه بعد از كشيده شدن دندان روند بهبود بافت استخوان فک و پذيرش ايمپلنت با سرعت و كيفيت بهتری انجام می پذيرد. به طور كلی ايمپلنت در اين بازه زمانی راحت تر به استخوان فک جوش خورده و در جای خود استحكام می يابد.

ايمپلنت دندان
ايمپلنت دندان

در اين جا بايد به اين نكته اشاره كرد كه با گذشت بيش از چهار ماه از كشيده شدن دندان حفره استخوانی ناشی از كشيده شدن دندان پر می شود لذا برای ايمپلنت بايد اين قسمت از استخوان فک دريل شود.

ممكن است اين سوال برای برخی مطرح شود كه اساسا چرا بايد كار ايمپلنت دندان را انجام داد؟ علاوه بر اين برخی ديگر از افراد ايمپلنت را صرفا يک اقدام در جهت دندانپزشكی زيبايی می دانند در حالی كه بايد گفت ايمپلنت صرفا جنبه زيبايی ندارد و علت های ديگری هم برای توجيه ايمپلنت مطرح است از جمله :

در فضای خالی ناشی از كشيدن دندان احتمال بروز عفونت وجود دارد كه با انجام ايمپلنت اين احتمال تا حد زيادی كاهش می يابد

  • تمييز كردن دندان ها دشوار می شود
  • دندان های مجاور به سمت فضای خالی ايجاد شده حركت می كنند
  • طرح لبخند فرد تا حد زيادی آسيب می بيند
  • احتمال بروز آسيب به استخوان فک در قسمتی كه دندان كشيده شده وجود دارد
  • و…

مركز ايمپلنت در شمال تهران

همان طور كه بارها در مقالات قبلی گفته شد خدمات دندانپزشكی از حساسيت بالايی برخوردار هستند و حتما بايد اين خدمات را از يک متخصص مجرب در حوزه دندانپزشكی دريافت كنيد. لذا با تئجه به اهميت موضوع به معرفی بهترين مركز ايمپلنت در شمال تهران می پردازيم. كلينيک دندانپزشكی دكتر بهمنی را به جهت پتانسيل ها و توانايی هايی كه دارد بايد يكی از بهترين مراكز دندانپزشكی در سطح كشور دانست. اين مركز با تكيه بر نيروی انسانی و كادر درمانی متبحر و باتجربه همچنين امكانات روز دندانپزشكی قادر به ارائه طيف وسيعی از خدمات دندانپزشكی با بالاترين كيفيت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان