ایرفلو در دندانپزشکی به چه معنا است

ایرفلو در دندانپزشکی به چه معنا است

محتوای جدول

 با ایرفلو دندان‌هایی سفید و زیبا داشته باشید

سفیدی دندان‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهری و لبخند ما دارد. کسانی هستند که با یک بار جرم‌گیری دندان‌های سفید و بدون لکه دارند اما برخی از لکه‌ها بسیار عمیق بوده و به مینای دندان نفوذ می‌کنند. در این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی می‌خواهیم روشی موثر برای برطرف کردن لکه‌های روی دندان به نام ایرفلو را به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

ایرفلو چیست؟

روش‌های متعددی برای جرم‌گیری دندان‌ها وجود دارد که ایرفلو (Air Flow)  یکی از نوین‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای سفید کردن دندان‌ها است. در این روش از دستگاهی به نام ایرفلو استفاده می‌شود که این دستگاه کار خود را با ترکیب فشار ‌آب، هوا، سدیم و بی کربنات انجام می‌دهد. جرم‌گیری دندان‌ها با این روش به این صورت است که نوعی پودر به وسیله فشار آب به سطح دندان‌ها پاشیده می‌شود که این عمل باعث تجزیه شدن لکه‌های موجود بر روی دندان‌ها شده و به سرعت تمام لکه‌‌ها را از بین می‌برد.

مزایای استفاده از روش جرم‌گیری دندان ایرفلو

این روش طبق آخرین فناوری‌های روز است و تاثیر شگفت‌انگیزی در تمیز و براق کردن دندان‌ها دارد. در ادامه مزایای چشمگیر آن را بیان کرده‌ایم.

  • نفوذ بالایی بر روی دندان‌ها دارد.
  • این روش قسمت‌های داخلی و صعب‌العبور مانند گوشه و کنارهای دندان را نیز تمیز می‌کند.
  • در این روش بیمار هیچ دردی را حس نمی‌کند و هیچ آسیبی به لثه و دندان‌ها وارد نمی‌شود.
  • جرم‌گیری دندان با روش ایرفلو سرعت عمل بالایی دارد و در یک جلسه‌ 30 دقیقه‌ای انجام می‌شود.
  • این روش برای اشخاصی که قصد ارتودنسی دارند یک روش ایده‌آل است.
  • در این روش نوین علاوه بر اینکه جرم‌ها از بین می‌روند از پیشرفت باکتری‌ها در آینده نیز جلوگیری می‌شود.

روش ایرفلو چه لکه‌هایی را از بین می‌برد؟

برخی از لکه‌ها بر اساس مصرف بی‌رویه چای، قهوه و سیگار بر روی دندان‌ها ایجاد می‌شوند که ظاهر ناخوشایندی بر روی چهره افراد ایجاد می‌کند. در بعضی افراد جرم‌ها بر اثر مصرف دارو ایجاد می‌شود که باید بگوییم تمام این لکه‌های ذکر شده با استفاده از روش ایرفلو از بین رفته و زیبایی خاصی به دندان‌ها می‌بخشد. لازم به ذکر است که در این روش بعضی از لکه‌های مادرزادی و یا فلوئوروزیس ممکن است پاک نشوند.

ایرفلو در دندانپزشکی
ایرفلو در دندانپزشکی

ماندگاری روش ایرفلو

این موضوع کاملا به سبک زندگی شخص بستگی دارد. در صورتی که به خوبی از دندان‌های خود مراقبت کنید این روش بیشتر دوام خواهد داشت. مواردی همچون سیگار کشیدن و استفاده از مواد غذایی دارای رنگ مجدد باعث ایجاد لکه روی دندان‌ها می‌شوند. به همین دلیل در این شرایط ایرفلو زیاد دوام نخواهد داشت. اگر به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید این روش را باید سالانه انجام دهید در غیر این صورت دوام بسیار کمتری خواهد داشت.

چه کسانی باید از جرم‌گیری دندان با این روش اجتناب کنند؟

بی‌خطر بودن و تاثیرگذاری این روش کاملا اثبات شده است اما با این حال شرایطی برای برخی افراد وجود دارد که بهتر است از عمل ایرفلو جلوگیری کنند. کسانی که نباید از روش ایرفلو استفاده کنند شامل:

  1. بیماران کلیوی
  2. بیماران تنفسی مانند آسم
  3. خانم‌های باردار
  4. کامپوزیت‌های ترمیمی
  5. افراد میانسال
  6. خانم‌های شیرده
  7. دندان‌ها با پوسیدگی وسیع
  8. کودکان زیر 10 سال

تفاوت روش ایرفلو با روش‌های سنتی

در روش‌های سنتی برای پاکسازی پلاک و لک‌ها از روی دندان‌ها آن‌ها را می‌تراشند که این کار با ابزارهای مختلفی انجام شده و زمان زیادی را صرف می‌کند. علاوه بر آن طبق تجربه برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است. اما با روش مدرن و فوق‌العاده ایرفلو جرم‌گیری دندان‌ها در زمان کم‌تر و با سرعت بیشتر انجام می‌شود و نتایج بسیار لذت‌بخشی برای بیمار دارد.

سخن پایانی

امروزه شیوه‌های زیادی برای جرم‌گیری دندان‌ها وجود دارد که سعی کردیم یکی از مدرن‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها را به شما معرفی کنیم. روش پاکسازی دندان‌ها با روش ایرفلو در چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. این روش تاثیر بسزایی بر روی دندان‌ها گذاشته و سفیدتر شدن دندان‌ها بعد از آن کاملا قابل مشاهده است که رضایت بسیاری از بیماران را به خود جلب کرده. اگر به دنبال یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی در شمال تهران هستید که برای جرم‌گیری و از بین بردن لکه‌های دندان‌ها به آن مراجعه کنید کلینیک دکتر حسین بهمنی تمامی خدمات لازم در این زمینه را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان