ایمپلنت کل دندان‌ها چگونه و به چه روش

ایمپلنت کل دندانها به چه روش؟

محتوای جدول

چگونه کل دندان‌ها را ایمپلنت کرد؟

ایمپلنت کل دندان‌ها معمولا برای چه کسانی انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت کسانی که به هر دلیلی از جمله بالا رفتن سن، خرابی دندان‌ها و یا هرگونه مشکلات احتمالی دیگر نیاز به بازسازی کامل فک دارند، همه دندان‌هایشان ایمپلنت می‌شود. این روش درمانی بسیار پیچیده است و با روش‌های دیگر متفاوت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به ایمپلنت کل دندان‌ها، به مجرب‌ترین و بهترین متخصص دندانپزشک مراجعه کنید و از زیبایی لبخند خود لذت ببرید. در این مقاله از سایت دکتر حسین بهمنی شما را با چگونگی ایمپلنت همه دندان‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم، تا پایان با ما همراه باشید.

ایمپلنت کل دندان‌ها با پروتز ثابت

ایمپلنت به این روش معمولا به هشت پایه ایمپلنت در فک بالا و هشت پایه در فک پایین نیاز دارد. در بازسازی دندان‌ها با پروتز، در هر فک دوازده دندان قرار داده می‌شود. در صورتی که استخوان فک به اندازه کافی نباشد باید بازسازی فک انجام شود. یکی از شایع‌ترین بازسازی‌ها، جراحی سینوس لیفت در قسمت خلفی فک بالا است. بازسازی در فک پایین کمی سخت‌تر از فک بالا است. در برخی موارد، پیوند از برخی استخوان‌های بدن در شرایط بستری بیمارستانی انجام می‌شود.

هزینه بازسازی کامل یک فک با ایمپلنت چقدر است؟

ایمپلنت کل دندان‌ها بر اساس قیمت پایه ایمپلنت و قیمت پونتیک مورد استفاده، قیمت‌گذاری می‌شود. معمولا برای محاسبه هزینه تمام شده بازسازی کامل فک، تعداد پایه ایمپلنت که معمولا هشت عدد است را در قیمت تمام شده یک ایمپلنت ضرب کرده و با قیمت پونتیک ضرب در تعداد آن جمع می‌کنند. هزینه جراحی‌های بازسازی فک مانند سینوس لیفت و نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

مزایای ایمپلنت کامل دندان‌ها

ایمپلنت کل دندان‌ها دارای مزایای بسیاری است. در زیر به برخی از مهم‌ترین این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • حفظ حالت استخوان فک و صورت
  • بهبود صورت و افزایش اعتماد به نفس بیمار
  • بهبود دائمی شکل دندان‌ها
  • بهبود عملکرد گفتار و جویدن در بیمار

چه کسانی نباید ایمپلنت کل دهان را انجام دهند؟

ایمپلنت کل دندان‌ها معمولا در افرادی که از سلامت عمومی کاملی برخوردار باشند، قابل انجام است. در بیمارانی با سرطان‌های بدخیم که ایمپلنت ممکن است به عنوان یک محرک باشد و باعث فعال شدن سرطان شود، همچنین در بیمارانی با سندروم استخوان شکننده یا پوکی استخوان، انجام ایمپلنت باید با تشخیص پزشک انجام شود. افرادی که در حال پرتو درمانی بوده و یا به بیماری‌های مشکلات ایمنی دچار هستند تا رسیدن به شرایط مناسب بدنی بهتر است ایمپلنت دندان انجام ندهند.

در صورت نداشتن شرایط ایمپلنت کل دندان‌ها، از چه روش‌هایی برای درمان بیدندانی استفاده می‌شود؟

ایمپلنت کل دندان‌ها در افرادی که دارای شرایط بدنی خوبی نباشند با روش‌هایی دیگری انجام می‌شود. از پیوند استخوان برای بیمارانی که دچار مشکلات استخوانی هستند و یا لثه‌های صدمه دیده دارند، استفاده می‌شود. روش سینوس لیفت نیز در مواردی که ارتفاع استخوان فک مناسب نباشد، برای بازسازی فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اصلا جای نگرانی وجود ندارد، زیرا راه‌های درمانی متفاوتی برای بیدندانی وجود دارد که این امکان را به بیمار می‌دهد تا مجددا طعم لذت‌بخش دندان داشتن را بچشد.

ایمپلنت کل دندان‌ها
ایمپلنت کل دندان‌ها

سن مناسب ایمپلنت دندان

ایمپلنت کل دندان‌ها در هر زمانی که رشد فک به طور کامل متوقف شده باشد، قابل انجام است. سن مناسب ایمپلنت دندان در واقع بعد از بیست سالگی است زیرا در این سن شرایط برای انجام ایمپلنت فراهم می‌شود و با مراجعه به یک متخصص دندانپزشک می‌توان ایمپلنت کامل دندان را انجام داد.

آیا ایمپلنت با این روش درد دارد؟

این روش مانند هر جراحی و درمانی با کمی درد همراه خواهد بود. اما این درد قابل تحمل است و با رعایت برخی موارد و مصرف برخی دارو‌ها می‌توان این درد را به حداقل رساند.

نتیجه گیری

ایمپلنت کل دندان‌ها را زیر نظر یک متخصص دندانپزشک حرفه‌ای و مجرب انجام دهید تا از مزایای بی‌نظیر ایمپلنت به خوبی برخوردار شوید و زیبایی دو چندان را به خود هدیه دهید. دکتر حسین بهمنی به عنوان بهترین متخصص ایمپلنت دندانی با برخورداری از تجهیزات مدرن و مواد با کیفیت لبخند زیبا و ماندگار را، مجددا به چهره شما باز خواهد گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان