تاریخچه ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت بر اساس روش کاشت

محتوای جدول

تاریخچه ایمپلنت دندان را با ما مرور کنید.

با بررسی و مطالعه تاریخچه ایمپلنت دندان پی می‌بریم که بشر از گذشته دور تا به امروز دغدغه جایگزینی دندان از دست رفته خود را داشته است و برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است. از گذشته اهمیت ایمپلنت دندان تنها به دلیل سهولت در غذا خوردن نبوده بلکه در آن زمان‌ها هم نیز افراد از تاثیر دندان در زیبایی چهره خود آگاه بوده‌اند. به همین دلیل به دنبال روش‌هایی برای حفظ دندان‌ها و جایگزینی دندان‌های از دست رفته بودند. اگر به دنبال  اطلاعاتی در مورد تاریخچه ایمپلنت دندان هستید حتما تا انتهای این مقاله از سایت دکتر حسین بهمنی همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

به نوعی از پایه تیتانیومی سازگار با بدن انسان ایمپلنت می‌گویند. این پایه‌ها به شکل میله‌هایی پیچ مانند هستند و در لثه و داخل استخوان فک بکار گذاشته می‌شوند. مشکلات حاصل از نداشتن دندان با استفاده از این روش به سادگی قابل حل هستند.

مزایای ایمپلنت دندان

ایجاد دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت توسط دندانپزشک از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. این مزایا شامل:

افزایش زیبایی

زمانی که دندان خود را از دست می‌دهید، جای خالی آن در زیبایی شما تاثیر زیادی دارد. این موضوع باعث از دست رفتن اعتماد به نفس شما می‌شود. ایمپلنت دندان زیبایی از دست رفته را باز می‌گرداند.

سرعت و طول عمر بالا

از دیگر مزایای ایمپلنت سرعت بالا کاشت و طول عمر طولانی آن است. این شیوه یکی از بهترین روش‌های موجود است که طول عمر آن با رعایت اصول و نکات بهداشتی دهان و دندان حتی تا آخر عمر فرد می‌باشد.

سلامت دهان و دندان

حفظ سلامت دهان و دندان و ثابت بودن آن از دیگر امتیازات و مزایای  ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

افرادی که نمی‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

آیا همه افراد از ایمپلنت دندان می‌توانند استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که همه افراد قادر به استفاده از این روش نمی‌باشند. این افراد به شرح زیر هستند:

  •  کسانی که درگیر عفونت‌های دندان یا فک می‌باشند.
  • زنان باردار
  • مبتلایان به دیابت
  • کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون و آسپرین استفاده می‌کنند.
  •  بیماران تحت درمان بیسفوسفونات
  • رادیوتراپی در ناحیه فک و صورت
  • کسانی که اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات دارند.

تاریخچه ایمپلنت دندان

در گذشته دور که کشیدن دندان به امری بسیار رایج در بین مردمان تبدیل شده بود، افراد پس از خالی شدن جای دندان جلویی به دنبال شیوه‌هایی برای جایگزینی دندان از دست رفته خود بودند تا بتوانند زیبایی خود را حفظ کنند. همین امر باعث شد تا ایمپلنت دندان به وجود بیاید. چین باستان اولین کشوری بود که در حدود چهار هزار سال پیش ایمپلنت دندان را ابداع و استفاده کرد. در آن دوره ایمپلنت دندان به شکل نوعی چوب بامبو حکاکی شده بود. از اجساد آن دوره می‌توان پی برد که معمولا از این روش برای دندان‌های عقب استفاده می‌کردند.

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان

اگر ایمپلنت دندان توسط یک متخصص حاذق انجام شود ایمپلنت عوارض و خطرات بسیار کمتری را به همراه خواهد داشت. انتخاب دندانپزشک متخصص ایمپلنت دندان تاثیر زیادی بر میزان عوارض ایمپلنت دارد. در زمان ایمپلنت دندان اگر متخصص در کار خود مهارت کافی را نداشته باشد عفونت در محل کاشت اتفاق خواهد افتاد و احتمالا اینکه به دندان‌های دیگر آسیب برسد، بسیار زیاد است. باید دقت کرد در مرحله بعد از ایمپلنت، رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان بسیار مهم است و عوارض بعد از ایمپلنت دندان را کاهش می‌دهد.

خلاصه

حفظ زیبایی چهره و دندان‌ها از علت‌های اساسی برای انجام ایمپلنت دندان هستند. یکی از شیوه‌های حفظ زیبایی، ایمپلنت دندان است که می‌توان گفت این روش، بهترین و ماندگارترین شیوه‌ در پر کردن جای خالی دندان است. یکی از بهترین کلینیک‌ها در زمینه ایمپلنت دندان کلینیک دندانپزشکی مقدس اردبیلی است.

دکتر حسین بهمنی یکی از دندانپزشکان حاذق و باتجربه در این کلینیک می‌‌باشند، این متخصص  با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و استفاده از تجهیزات مدرن اقدام به انجام ایمپلنت دندان می‌کند. اگر به دنبال دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت هستید یکی از بهترین متخصصین این عرصه دکتر بهمنی می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان