تصورات اشتباه ایمپلنت دندان

تصورات اشتباه ایمپلنت دندان

محتوای جدول

به تصورات اشتباه خود درباره ایمپلنت دندان پایان دهید.

آیا انجام ایمپلنت درد زیادی دارد؟ آیا ایمپلنت دندان گران تمام می‌شود؟ این‌ها نمونه سوالاتی هستند که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کنند. همواره یک سری تصورات اشتباه ایمپلنت دندان باعث شده‌اند بسیاری از افراد از انجام دادن آن فراری باشند. نداشتن دندان‌های سالم در دهان علاوه بر ایجاد سختی و زحمت برای غذا خوردن زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های گوارشی خواهند‌ بود. علاوه بر این موارد عدم اعتماد به نفس و افسردگی نیز دور از انتظار نخواهد بود زیرا زیبایی عاملی مهمی جهت حفظ اعتماد به نفس است. در ادامه با سایت دکتر حسین بهمنی همراه باشید تا با این تصورات اشتباه بیشتر آشنا شوید.

تعریف کلی ایمپلنت دندان

ایمپلنت را یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای حل مشکل نبود دندان در دهان و عدم توانایی در خوب جویدن و خوب صحبت کردن می‌دانند. با انجام ایمپلنت به صورت دائمی دندان خواهید داشت و این عمل قابل برگشت نخواهد بود. 

تصورات اشتباه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی مؤثر و نوین جهت بازسازی دندان‌های از بین رفته است. اما برخی تصورات اشتباه ایمپلنت دندان وجود دارند و همین امر باعث ایجاد ترس و عدم رغبت بسیاری از بیماران شده است. در ادامه به بیان برخی از تصورات اشتباه ایمپلنت دندان می‌پردازیم:

ایمپلنت‌های دندان از امنیت خوبی برخوردار نیستند و ایمنی ندارند

از لحاظ فنی پیدایش، ایمپلنت‌ها به سال‌ها قبل بر می‌گردد. اما تقریبا حدود پنجاه سال است که ایمپلنت‌های نوین وارد بازار شده‌اند. ایمپلنت از مواد درجه یک ساخته شده و در این خصوص نیازی به نگرانی نیست. از لحاظ جراحی نیز می‌توان گفت از ایمنی بسیار بالایی برخوردارند. در حقیقت با انجام این شیوه کیفیت زندگی شما به مراتب بهتر خواهد شد.

انجام ایمپلنت دندان بسیار دردناک است

بسیاری از بیماران کاشت ایمپلنت را عملی دردناک می‌دانند و همین ترس از درد باعث می‌شود به انجام ایمپلنت تمایلی نداشته باشند. در صورتی که تنها بعد از عمل جراحی کمی ناراحتی و درد وجود خواهد داشت و بسیاری از پزشکان از روش‌هایی برای پیشگیری و کاهش احساس درد در بیماران خود استفاده می‌کنند. اکثریت بیماران درد زیادی را تجربه نمی‌کنند و شاید تنها یک روز نیاز به مصرف مسکن داشته باشند.

بعد از جراحی ایمپلنت دندان برای مدتی نمی‌توانید از دندان‌های خود استفاده کنید

دندان‌هایی که به روش ایمپلنت در دهان شما قرار می‌گیرند در حقیقت مانند دندان‌های طبیعی شما هستند. در ابتدای درمان ارتودنسی از غذاهای نرم استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که تنها در چند هفته اول نباید غذاهای سفت میل نمایید.

انجام ایمپلنت دندان کار گرانی است و هزینه زیادی در بر خواهد داشت

هزینه‌های اولیه انجام ایمپلنت شاید به نظر کمی گران باشد ولی می‌توان با اطمینان گفت که ایمپلنت نسبت به سایر روش‌های جایگزین دندان با گذشت زمان مشمول هزینه کمتری خواهد بود. مثلا تعویض بریج در هر ده تا ۱۵سال لازم است و این هزینه به مراتب بیشتر از هزینه ایمپلنت دندان خواهد بود.

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

انواع روش‌های ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌های درمانی بازگرداندن دندان‌ها است. بسیاری از افراد بعد از کشیدن و از دست دادن دندان‌های خود به فکر جایگزین کردن و پر کردن جای خالی آن‌ها هستند. دندان‌هایی که به روش ایمپلنت کاشت می‌شوند از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی هستند و فرد با این دندان‌ها کاملا احساس راحتی خواهد داشت. ایمپلنت دندان در روش‌ها و انواع متفاوت قابل انجام است. در زیر به معرفی برخی از روش‌های متداول ایمپلنت دندان می‌پردازیم:
  • ایمپلنت دندان تک مرحله‌ای
  •  ایمپلنت دندان دو مرحله‌ای
  • ایمپلنت فرو رونده
  • ایمپلنت ساب پریو استیل 
  • ایمپلنت اندوستیل
  • ایمپلنت فوری
  • مینی ایمپلنت
  •  ایمپلنت دیجیتال
  • اوردنچر

نتیجه گیری

اهمیت زیبایی و سلامتی به حدی است که نمی‌توان خود را درگیر تصورات اشتباه ایمپلنت دندان کرد و از داشتن نعمت دندان محروم شد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال یک پزشک متخصص ایمپلنت دندان در تهران هستید حتما به کلینیک ایمپلنت در فرمانیه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان