سن مناسب ایمپلنت دندان

سن مناسب ایمپلنت دندان

محتوای جدول

در هر سنی هستید برای ایمپلنت دندان به بهترین کلینیک شمال تهران مراجعه کنید.

هنگامی که دندان یک فرد به صورت کامل از بین رفته و امکان بازگرداندن آن وجود ندارد باید از روش ایمپلنت استفاده شود. از آن جایی که در این روش از یک ماده ثانویه برای اتصال دندان استفاده می‌شود باید شرایطی برای ماندگاری فراهم شود.  یکی از این شرایط سن مناسب ایمپلنت دندان است. در این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی با ما همراه باشید تا با شرط سنی برای ایمپلنت دندان آشنا شوید.

شرایط لازم برای ایمپلنت دندان

برای انجام ایمپلنت دندان شما باید شرایطی را داشته باشید. در ادامه این شرایط را بیان خواهیم کرد:

برخورداری از سلامت جسمی

استفاده از ایمپلنت برای افرادی که از سلامتی جسمی برخوردارند مناسب است. درصورت داشتن مشکلاتی به شرح زیر نمی‌توانید به سراغ ایمپلنت دندان بروید.

  • دندان قروچه و فشار دادن دندان­‌ها
  • ابتلا به بیماری­‌هایی مانند دیابت کنترل نشده، فشارخون بالا
  • دریچه مصنوعی قلب، سکته قلبی
  • رادیوتراپی همزمان
  • بیماری‌­های کلیوی
  • نرمی و پوکی استخوان مقاوم به درمان

در صورت داشتن هر یک از این موارد باید حتما با پزشک خود مشورت کنید. زیرا داشتن این مشکلات احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت را به شدت کاهش می­‌دهند.

برخورداری از تراکم استخوان کافی

 میزان تراکم استخوان نیز برای ثابت بودن ایمپلنت بسیار اهمیت دارد.

سیگار نکشیدن

یکی دیگر از موارد مهم نکشیدن سیگار و عدم مصرف مشروبات الکی می‌­باشد. زیرا مواد موجود در الکل و سیگار از عملکرد مناسب سلولی برای قبول و ثابت شدن ایمپلنت در فک جلوگیری می­‌کنند. همچنین سبب القای واکنش منفی نیز می­‌شود. بنابراین در طول درمان باید این گونه مواد را مصرف نکرد.

سن مناسب ایمپلنت دندان
سن مناسب ایمپلنت دندان

چه افرادی مناسب ایمپلنت نیستند؟

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم کسانی که مناسب دریافت ایمپلنت نیستند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کسانی که هنوز خیلی جوان هستند و فک آن­‌ها به اندازه کافی رشد نکرده است.
  • افراد معتاد و الکلی
  • بانوان باردار
  • کسانی که در ناحیه سر و گردن پرتو درمانی انجام داده‌­اند.
  • افرادی که داروهای خاص مانند کورتن و استروئید استفاده می­‌کنند.
  • اشخاصی که دچار بیماری­‌هایی مانند هموفیلی، دیابت و بیماری­‌های بافت همبند هستند و کسانی که دندان قروچه شدید دارند.

برخی دیگر از موارد به کمک دندانپزشک تشخیص داده می­‌شوند. بعد از مراجعه بیمار از فک او عکس رادیوگرافی تهیه می­‌شود و اگر نیاز باشد سی تی اسکن هم گرفته تا اطلاعاتی درباره تراکم استخوان و شکل آن به دست آید و سپس درمان انجام می­‌گیرد.

سن مناسب ایمپلنت دندان

در هر سن و سالی می‌­توان ایمپلنت انجام داد و هیچگاه برای کاشت دندان دیر نیست. سن افراد تاثیری بر موفقیت ایمپلنت ندارد. پیش آمده که ایمپلنت در استخوان­‌های سالم فرد بالای 80 سال نیز موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش بوده است. در مورد کودکان و نوجوانان هم بهتر است بدانید ایمپلنت زیر 18 سال بهتر است انجام نشود زیرا در این سن همزمان با رشد قد و استخوان‌ها، استخوان فک نیز در حال رشد می‌­باشند. لذا اگر ایمپلنت انجام شود، با رشد فک ممکن است پایه ایمپلنت کوتاه شود و تاج دندان را به داخل بکشد. بعد از سن 18 سالگی و زمانی که رشد فک به مقدار کافی رسیده باشد دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارند و می­‌توانید ایمپلنت انجام دهید.

اگر مجبور بودید که در سنین پایین و زیر 18 سال ایمپلنت انجام دهید، باید بعد از اینکه فرد به سن 18 سالگی رسید ایمپلنت را جابجا کرده و از ایمپلنتی استفاده شود که با دیگر دندان‌­ها هم سطح بوده و هم‌خوانی داشته باشد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم برای انجام ایمپلنت هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و هر فردی که دچار مشکلات دندانی و نابود شدن کامل دندان شده باشد می­‌تواند کاشت انجام دهد. در صورتی که فرد از دارای فک در حال رشد و تراکم استخوان محدود باشد، نمی‌توان ایمپلنت انجام داد. اگر به دنبال ایمپلنت در شمال تهران هستید و می­‌خواهید به یک کلینیک دندانپزشکی خوب در شمال تهران مراجعه کنید، کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر حسین بهمنی، بهترین گزینه می­‌باشد. در این کلینیک تمام خدمات پزشکی از جمله ایمپلنت توسط مجرب­‌ترین پرسنل دندانپزشک و مدرن­‌ترین تجهیزات انجام می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان