ونیر کامپوزیت در تهران

محتوای جدول

بهترین کامپوزیت با برندهای مطرح را در کلینیک دکتر بهمنی تجربه کنید.

ونیر کامپوزیت چیست و چه تاثیری بر زیبایی دندان دارد؟ امروزه داشتن دندان‌های سفید و درخشان بیشتر از هر روش درمانی و زیبایی دیگر اهمیت دارد. انجام کامپوزیت یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی دندان است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. اگر به دنبال بهترین متخصص دندان‌پزشکی برای نصب کامپوزیت هستید، دیگر نگران نباشید. دکتر حسین بهمنی از بهترین متخصصان دندانپزشکی هستند که می‌توانید با اطمینان انجام و نصب ونیر کامپوزیت دندان‌های خود را به ایشان بسپارید.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیز کامپوزیت لایه‌ای از مواد ویژه است که بر روی دندان نصب می‌شود. بعد از سفت شدن این لایه توسط چراغ‌های مخصوصی تراشیده می‌شوند و ظاهری زیبا و طبیعی به دندان می‌دهند.در واقع نوعی ماده ترمیمی است که به منظور اصلاح مشکلات دندانی استفاده می‌شود. فاصله‌ بین دندان‌ها نیز توسط این روش از بین می‌رود. تنوع رنگ ونیر‌ها بسیار زیاد است به همین دلیل رنگ کامپوزیت متناسب با رنگ دندان‌های شما ساخته می‌شود. کامپوزیت ارزان‌ترین روش برای رفع مشکلات ظاهری دندان‌ها است. برای برطرف کردن آسیب‌های جزئی مانند شکستگی دندان و یا خوردشدگی‌های دندانی، ونیر بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی است.

ونیر کامپوزیت چند نوع است؟

ونیز کامپوزیت یک ماده ترمیمی است و سه نوع از این ماده به شرح زیر هستند:

ونیر سرامیکی

این نوع ونیر برای هر فرد متفاوت و تنها مخصوص خود او ساخته می‌شود. رنگ آن متناسب با رنگ سایر دندان‌ها است و روی دندان قرار می‌گیرد و به تراز شدن آن‌ها نیز کمک می‌کند.

ونیر رزینی

این ونیر به صورت آهسته و لایه‌ای بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

ونیر لومینیرز

تکنولوژی ساخت این نوع از ونیر‌ها مدرن‌تر و به گونه‌ای است که در عین استحکام بالا به ونیر اجازه می‌دهد ضخامت بسیار کم‌تری نسبت به سایر انواع داشته باشد. این نوع ونیر در نصب کامپوزیت بدون تراش دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.در مقایسه با روکش‌های سرامیکی از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

مزایای ونیر کامپوزیت دندان

این روش زیبایی دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • نصب ونیر کامپوزیت نیاز به تراش دندان ندارد.
  • امکان اصلاح و ترمیم دارند.
  • قابلیت تحمل فشار‌های بالا در زمان جویدن را دارند.
  • دارای شکل و فرم طبیعی دندان هستند.
  • بدون نیاز به لابراتوار و فاقد خطای انسانی هستند.
  • مدت درمان کوتاه و تنها در یک جلسه انجام می‌شود.

معایب ونیر کامپوزیت دندان

علاوه بر مزایا این روش دارای معایب اندکی است که شامل:

  • عمر ونیر کامپوزیت‌ها در برخی مواقع کم است و بعد از ده تا ۱۲ سال نیاز به تعویض با لایه‌های جدید دارد.
  • این کامپوزیت‌ها جلا و براقی کم‌تری نسبت به لمینت‌های چینی دارند.
  • بیمار بعد از انجام این کامپوزیت باید بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کند.

مراحل اجرای ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت برای نصب نیاز به تراشیدن و صیقلی کردن مینای دندان دارد. سپس ونیر بر روی دندان مورد نظر قرار می‌گیرد. در مواردی که پزشک صلاح بداند از بیهوشی یا بی‌حسی موضعی هنگام نصب بر روی دندان استفاده می‌کند.

ونیر کامپوزیت
ونیر کامپوزیت

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت

ونیر کامپوزیت نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. این مراقبت می‌تواند به صورت فردی در منزل و یا در مراکز دندانپزشکی صورت گیرد. مراقبت‌‌های فردی شامل حداقل دو بار مسواک در روز و استفاده از نخ دندان است. بیمار باید از خوردن مواد خوراکی سفت تا حد ممکن پرهیز کند. همچنین بعد از خوردن خوراکی‌های رنگی مانند قهوه یا چای حتما مسواک بزند.

قیمت ونیر کامپوزیت

کامپوزیت قیمتی در حدود 420 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان دارد و قیمت آن نسبت به سایر روش‌ها مانند لمینت و ارتودنسی بسیار مناسب‌تر است. بازدهی ونیر بسیار بیشتر از دو روش گفته شده است.

هزینه آن بستگی به دو عامل زیر دارذ:

  • متریال و تجهیزات
  • کیفیت و تخصص دندانپزشک نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت کامپوزیت است.

نتیجه گیری

ونیر کامپوزیت امروزه با استقبال افراد زیادی همراه بوده است. مراحل کامپوزیت دندان بسیار راحت است و نیاز به صرف وقت زیادی ندارد. برای این درمان زیبایی می‌توانید به کلینیک دکتر حسین بهمنی مراجعه کنید. در این راستا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان