انجام ایمپلنت دندان بلافاصله بعد از کشیدن

ایمپلنت دندان

محتوای جدول

 انجام ایمپلنت دندان بلافاصله بعد از کشیدن در کلینیک دکتر بهمنی

ایمپلنت دندان روشی است که امروزه بسیاری از متخصصین از آن استفاده می‌کنند. این کار می‌­تواند در فاصله زمانی کوتاه یا طولانی صورت گیرد. گاهی اوقات بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت صورت می­‌گیرد. در حالت معمول این کار بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد. اگر قصد کشیدن دندان و ایمپلنت را با هم دارید و به دنبال اطلاعات در این زمینه هستید با ما همراه باشید. در این مطلب از سایت دکتر حسین بهمنی متخصص ایمپلنت در شمال تهران اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم است که با بدن انسان تطابق و سازگاری دارد. این میله باریک درون استخوان فک قرار می‌گبرد. در صورتی که به صورت صحیح از ایمپلنت مراقبت شود ماندگاری آن بسیار بالا خواهد بود.

ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

در دنیای امروز و با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه دندانپزشکی می­‌توان این نوید را داد که دیگر نگران افتادن یا کشیدن دندان­‌های دائمی خود نباید باشیم. ایمپلنت با پایه‌­هایی از جنس تیتانیوم روشی جدید است که با استخوان فک سازگاری دارد.

 انجام ایمپلنت به فاکتورهایی همچون استحکام استخوان لثه بستگی دارد. در صورتی که لثه استحکام کافی را نداشته باشد نیازمند تقویت با پیوند استخوان است.

زمان کاشت ایمپلنت

در رابطه با زمان کاشت ایمپلنت باید بگوییم که نباید بیشتر از 6 ماه وقفه ایجاد شود زیرا این امکان وجود دارد که به علت ضعیف شدن لثه ایمپلنت با شکست مواجه شود. زمان‌های مناسب انجام ایمپلنت به شرح زیر هستند:

ایمپلنت فوری

در این روش درمان بلافاصله بعد از کشیدن دندان خراب عمل کاشت ایمپلنت انجام می­‌شود. این روش درمان اگر توسط متخصص انجام شود جای نگرانی ندارد.

ایمپلنت بعد از 1 تا 2 ماه

این نوع ایمپلنت برای دندان­‌های جلویی انجام می­‌شود که در زیبایی نقش تأثیرگذاری دارند. بین 1 تا 2 ماه بعد از کشیدن دندان خراب، دندان مصنوعی جایگزین می­‌شود.

ایمپلنت بعد از 3 تا 4 ماه

این ایمپلنت برای دندان­‌های عقبی استفاده می­‌شود. در این روش چون فاصله بیشتری گذشته قسمت نرم لثه سفت می‌شود. در نتیجه ایمپلنت راحت‌تر صورت می­‌گیرد.

ایمپلنت بعد از بیشتر از 4 ماه

این روش برای افرادی توصیه می­‌شود که نیازمند جراحی­‌های عمیق هستند و فاصله زمانی بیشتری نیاز دارند. در روش درمان ایمپلنت بیمار باید تمام مراقب‌ها را دقیق انجام دهد. دندانپزشک نیز وظیفه دارد تمام شرایط بیمار را بررسی کند تا در روند درمان مشکلی ایجاد نشود.

ایمپلنت دندان شمال تهران
ایمپلنت دندان شمال تهران

مراقبت­‌های قبل و بعد از ایمپلنت

قبل از انجام کاشت ایمپلنت اگر دندانپزشک تجویز کرد از آنتی بیوتیک استفاده کنید. همچنین برای کاهش تورم بعد از ایمپلنت بهتر است قرص ژلوفن استفاده نمایید. اگر از قرص­‌هایی مانند آسپرین استفاده می­‌کنید زیر نظر پزشک خود از حدود 5 روز قبل کاشت مصرف نکنید تا مشکلی ایجاد نشود. بعد از انجام ایمپلنت دندان به حضور یک همراه نیاز خواهید داشت تا شما را تا منزل همراهی کند. چند روز بعد از عمل استراحت کنید و از غذاهای نرم استفاده نمایید. به این نکته توجه کنید که در صورت بی‌حسی از نوشیدنی‌های داغ استفاده نکنید. مثل همیشه از مسواک و نخ دندان بهره ببرید و فراموش نکنید.

بهترین زمان ایمپلنت

برای تعیین زمان مناسب برای ایمپلنت بهتر است که فرد متقاضی به متخصص ماهر در این زمینه مراجعه کند. بعد از انجام بررسی‌های دقیق در زمینه شرایط دهان و لثه فرد بیمار زمان مناسب انتخاب می‌شود.

هزینه ایمپلنت دندان

قیمت و هزینه این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • تخصص دندانپزشک: به میزان تخصص دندانپزشک هزینه انجام این عمل متفاوت خواهد بود.
  • پیوند استخوان: در صورتی که به پیوند استخوان نیاز داشته باشید یا نه هزینه متفاوت خواهد بود.
  • سینوس لیفت: اگر نیازمند بالا بردن سینوس باشد هزینه ایمپلنت افزایش خواهد یافت.
  • برند: نوع برند ایمپلنت در هزینه نهایی تاثیرگذار است.

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان جزء جراحی­‌های پیشرفته دندانپزشکی به حساب می‌­آید و بسیار حساس است. در نتیجه برای این که برای بیمار مشکلی پیش نیاید توصیه می­‌شود این عمل نزد متخصص ماهر انجام شود. توصیه ما به شما کلینیک دندانپزشکی خوب در شمال تهران زیر نظر دکتر حسین بهمنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان