تقویت مینای دندان با چند راهکار ساده

تقویت مینای دندان با راهکارهایی ساده

محتوای جدول

مراقبت کردن از دندان‌ها و حفظ زیبایی و سلامت آن‌ها کار چندان پرهزینه و پرزحمتی نیست.

اگر شما نیز به دنبال داشتن دندان‌هایی زیبا و سفید هستید ولی نمی‌دانید چه کاری انجام دهید در این مطلب همراه ما باشید. تقویت مینای دندان و مراقبت کردن از دندان‌ها نوعی درمان محسوب نمی‌شود و در واقع هر کسی باید عوامل موثر بر روی آن را در نظر بگیرید. در این مطلب از وب سایت دکتر حسین بهمنی شما را با راهکارهایی جهت داشتن مینای دندان سفید و قوی آشنا خواهیم کرد. در صورتی که به دنبال دندان های سالم هستید ما را همراهی کنید.

تقویت مینادی دندان
تقویت مینای دندان

چند راهکار ساده برای تقویت مینای دندان

برای داشتن دندان‌هایی با مینای قوی و سالم و جلوگیری از فرسایش مینا دندان باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بیان می‌کنیم:

در انتخاب نوع خمیر دندان نهایت حساسیت را داشته باشید.

آیا سازندگان همه خمیر دندان‌ها را از یک فرمول ساخته شده‌اند؟ اما این فکر اشتباه است. با کمی تحقیق در محدوده قیمتی خمیر دندان‌ها به تفاوت قیمت آن‌ها پی خواهید برد. شما با ۲ هزار تومان هم می‌توانید خمیردندان تهیه کنید اما چه نوع خمیر دندانی و با چه کیفیتی! در زمینه خرید خمیردندان باید توجه کرد که همه آن‌ها خوب نیستند. با این تفاسیر شما باید در انتخاب آن‌ها دقت و حساسیت لازم را داشته باشید. در انتخاب کردن به داشتن فلوراید در آن توجه کنید زیرا یک تقویت‌کننده ذاتی برای تقویت مینای دندان به حساب می‌آید.

خمیر دندان‌هایی که حاوی موادی همچون فسفات، سدیم کلراید، یون فلوراید و عنصر کلسیم محلول هستند، می‌توانند تا حداقل حدود 3 تا 12 درصد از تحلیل رفتن مینای دندان پیشگیری کنند. 

غذاهایی که برای تقویت مینای دندان مناسب هستند را بیشتر مصرف کنید.

بهتر است از مواد غذایی که حاوی مواد معدنی هستند بیشتر استفاده کنید زیرا این کار باعث تقویت مینای دندان شما می‌شود. انواع لبنیات دارای مقدار زیادی از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر هستند که در تولید و ترمیم مینای دندان نقش بسزایی دارند. ‌

روغن کشیدن در تقویت مینای دندان

استفاده کردن از روغن خوراکی نارگیل یکی دیگر از راه‌های تقویت مینای دندان است. در این راستا بهتر است که روغن را به مدت ۲۰ دقیقه در اطراف سطوح دندان‌های خود بمالید. این کار موجب تمیز شدن دندان‌ها می‌شود. اگر باکتری‌ها در سطح دندان‌ها تجمع کنند. باعث ترشح اسید خواهد شد و این اسید باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود.

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب مواد غذایی مضر را دفع می‌کند. باکتری‌ها را از سطح دندان و لثه حذف خواهید کرد. همچنین باعث رقیق شدن اسید مضر ناشی از مواد غذایی می‌شود و در نتیجه از بین رفتن باکتری در دهان را به دنبال دارد

در نظر داشته باشید که خشکی دهان باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. با نوشیدن آب تولید بزاق دهان را افزایش می‌دهید. در واقع با شستن دندان‌ها توسط مواد معدنی مفید، آن‌ها را قوی نگه می‌دارید.

به دنبال درمان حاوی فلوراید باشید.

برای این کار به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از او بخواهید موثرترین کاربرد فلوراید از قبیل لاک روی دندان یا تری فلوراید را برای شما انجام دهد. در این راستا دندانپزشک می‌تواند برای شما ژل حاوی فلوراید را تجویز کند که به راحتی در خانه از آن استفاده کنید. این نوع ژل دندان‌های شما را از فرسایش زیاد مینای دندان و ایجاد حفره حفظ می‌کند.

جلوگیری از پوسیدگی با تقویت مینادی دندان
جلوگیری از پوسیدگی با تقویت مینای دندان

نتیجه‌گیری

داشتن دندان‌هایی زیبا و مستحکم بسیار حائز اهمیت است و برای این امر لازم می‌باشد شما قبل از این که به فکر درمان باشید، با راهکارهایی به بهداشت دهان و دندان خود توجه کرده و مینای دندان خود را تقویت کنید. در این مطلب از وب سایت دکتر حسین بهمنی شما را با چند راهکار ساده آشنا نمودیم. اگر به دنبال سالم بودن مینای دندان خود هستید سعی کنید این راهکارها را به خاطر سپرده و انجام دهید. در صورتی که در این خصوص نیازمند مشاوره هستید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان