درمان بیرون زدگی دندان با کامپوزیت ونیر

محتوای جدول

بیرون زدگی دندان‌های خود را با کامپوزیت ونیر درمان کنید

درمان بیرون زدگی دندان چگونه ممکن است؟ مشکلات مربوط به دهان و دندان یکی از مشکلاتی است که مستقیما بر ظاهر فرد و اعتماد به نفس او تاثیر می‌گذارد. از این رو شیوه‌های نوینی به وجود آمده است که این مشکلات را برطرف نموده و طرح لبخند زیبایی را به وجود می‌آورند. یکی از مشکلات مربوط به دهان و دندان بیرون زدگی دندان است. این مشکل باعث ایجاد ظاهری نامناسب در فرد می‌شود. راهکارهایی برای برطرف کردن آن به وجود آمده است. در این مقاله از سایت دکتر حسین بهمنی به درمان بیرون زدگی دندان با کامپوزیت ونیر می‌پردازیم.

کامپوزیت ونیر چیست؟

لمینت کامپوزیتی یا کامپوزیت ونیر یکی از شیوه‌های جدید در ایجاد طرح لبخند زیبا است. ماده‌ای که بر روی دندان قرار می‌گیرد ونیر نام دارد. این شیوه درمانی تنها برای بیرون زدگی یا نامرتبی دندان استفاده نمی‌شود بلکه برای رفع زردی دندان هم از این شیوه بهره می‌برند. مزیت این شیوه نسبت به لمینت سرامیکی، صرف زمان کمتر و تراشیده نشدن دندان است. کامپوزیت ونیر بر اساس کشور سازنده انواع مختلفی دارد که می‌توان از کامپوزیت دندان آلمانی به عنوان بهترین نوع آن یاد کرد.

بیرون زدگی و نامرتبی دندان‌ها

قبل از بیان درمان شما را با این عارضه آشنا می‌کنیم. بیرون زدگی مربوط به دندان‌ها گستردگی متفاوتی دارند و می‌توانند از یک یا چند دندان و در مواردی تمام دندان‌ها را شامل شوند. این عارضه به طور کلی بر روی سلامت فرد تاثیری ندارد ولی در ایجاد ظاهری نامناسب بسیار تاثیرگذار است. در مواردی شدت این بیرون زدگی به اندازه‌ای است که حتی سلامت دهان و دندان فرد را به خطر می‌اندازد. این آسیب‌دیدگی معمولا در کودکان بالای ۶ سال که دندان‌هایشان بیش از ۳ میلی‌متر بیرون زدگی دارند، ۳ برابر کودکان دیگر است.

از جمله خطرات این نوع بیرون زدگی، گاز گرفتن زبان، آسیب به لثه و دندان‌های دیگر، مشکل در تنفس و اختلال در صحبت کردن  است. سختی در جویدن و درد هم می‌تواند از جمله عوارض ناشی از بیرون زدگی دندان باشد. امروزه علم دندانپزشکی پیشرفت بسیار زیادی داشته است و راه‌های زیادی برای درمان این بیرون زدگی به وجود آمده است. یکی از این راهکارهای درمان با کامپوزیت ونیر است.

 کامپوزیت ونیر
کامپوزیت ونیر

راه‌های درمان بیرون‌ زدگی دندان

راهکارهای بسیار زیادی در درمان بیرون زدگی دندان وجود دارند که هر شخص می‌تواند بنا بر تشخیص پزشک و با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را به کار بگیرد. در انتخاب بهترین راه درمان به عواملی مانند سن و وسعت مشکل توجه می‌کنند. بهترین شیوه‌های درمان این مشکل ارتودنسی، لمینت و کامپوزیت می‌باشند. از عمده‌ترین عوامل تعیین‌کننده در شیوه درمان موقعیت و تعداد دندان‌ها است. زمان انجام شیوه‌های درمانی یکی از مهمترین عوامل در تاثیرگذاری آن‌ها می‌باشد.

درمان بیرون زدگی دندان با کامپوزیت ونیر

درمان با کامپوزیت ونیر زمانی امکان‌پذیر است که کج بودن و بیرون زدگی دندان‌ها زیاد نباشند. معمولا برای اثربخشی بیشتر و حصول نتیجه بهتر برای درمان از ارتودنسی و کامپوزیت ونیر همراه هم استفاده می‌شود. در مواردی که شدت بیرون زدگی بیشتر است پزشک متخصص از ارتودنسی به عنوان یک راه درمان استفاده می‌کند و لمینت و کامپوزیت به عنوان شیوه درمان کاربردی ندارند. در مواردی که دندان کجی کمی دارد، پزشک متخصص با استفاده از بی‌حسی موضعی و بی‌حس کردن دندان، سطح دندان را می‌تراشد و کامپوزیت ونیر را بر روی آن قرار می‌دهد.

خلاصه

بیرون زدگی و کجی دندان یکی از مشکلاتی است که مستقیما در زیبایی فرد تاثیرگذار هستند. از این رو شیوه‌های درمانی متفاوتی برای برطرف کردن این مشکل ایجاد شده است. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید باید بگوییم یکی از این شیوه‌های درمان با کامپوزیت ونیر است. دکتر حسین بهمنی یکی از بهترین متخصصین دندانپزشک زیبایی در درمان بیرون زدگی دندان و طراحی لبخند است. کلیه عکس‌های نمونه کار کامپوزیت دندان دکتر بهمنی در سایت ایشان قرار دارند. برای برقراری ارتباط و اخذ نوبت می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزیت آنلاین رایگان